søndag 24. januar 2010

"bok-kort"

Først av alt må jeg huske på å takke for alle awardene jeg har fått den siste tiden.
Jeg må innrømme at jeg ikke er noe flink til å legge dem ut og heller ikke
"gjøre" det som skal til. Beklager dette, men jeg setter uansett stor pris på dem - alle og enhver!
Har vært litt stille på kortlagingsfronten den siste tiden. Har hatt andre ting å gjøre, kan visst ikke bare sitte her inne og lage kort :D

Men noe har det da blitt. Har til og med laget en LO til dyrekonkurransen inne på Scrapping.no, men der er det avstemning som legges ut nå i kveld, så den kan ikke publiseres her inne riktig ennå.

Her er i alle fall dagens kort.
Et kort jeg har holdt på med i dagevis.

Jeg så et lignende kort inne på InspireMe, et 3D-kort og tenkte jeg ville forsøke meg på noe lignende.

Vel....fikk det vel ikke helt til som jeg hadde planlagt. Det ble liksom "til" etterhvert som jeg holdt på :D
Da jeg tilslutt sa meg ferdig med kortet fant jeg ut at jeg ikke hadde spart noen plass for å skrive på kortet *lol*
Så dermed blir det til at jeg bruker det selv, skal i 40-års lag til en venninne til helgen og jeg klarer fint å skrive litt rundt ovalene inni kortet.

Sånn kan det gå ;)

Jeg har kalt kortet for et "bok-kort", rett og slett fordi det ligner på en bok.
Kan godt være at det finnes en mal for et slikt kort og det heter noe annet, men det har jeg ikke sett noe sted ennå.

Alt av ark jeg har brukt er enten kraftkartong eller ark fra KaiserCraft.

Størrelsen på kortet er som vanlig, dvs det blir jo litt mindre enn 15x15 så lenge som jeg har laget en "rygg".



Jeg har brukt spellbinders oval for å få lysåpningen.
Inni åpningen har jeg limt på en plastoval (som jeg kuttet til) (denne fant jeg på en kjeksboks engang)
Alle kanter er svertet med Distress Ink - vintage photo

Blomster er fra Unik Hobby
Perlebånd
Sommerfugler er fra Karen Marie-Klip
Blonde fra lokal butikk (som dessverre legger ned nå)






Her har jeg stemplet en "tag" på kraftkartong og skjært ut med den nye miniatyrsaksen min. Måtte ha noe mer fornuftig saks enn en stor Fiskars saks.
Halvperler fra KaiserCraft




Her er innsiden av kortet.
Har igjen brukt den samme spellbinder ovalen (det jeg stanser ut, brukes igjen på andre steder på kortet)
Pyntet med de samme blomstene som utenpå kortet.




Hjertestempelet er fra Prima og sommerfuglene fra Karen Marie-Klip
Stemplet litt langs kantene med et hjørnestempel.




Baksiden har også fått en oval og mitt personlige stempel samt noen sommerfulgtrykk


6 kommentarer:

Solveig sa...

Nei, det er ikke alltid lett å få tiden til å strekke til! Har lyst å hobbylerer hele tiden jeg også, men det går jo slett ikke: o))))
Kjempeflott kort-bok fra deg. og det med mine yndlingsfarger i lyseblått og brunt! Aldeles lekkert! Dette må jeg studere nærmere-Sååå mange herlige detaljer!
Flott personlig stempel!
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig

Kari sa...

Sukk - for et nydelig kort! Så gjennomført og så fine farger.
Forstår godt at du har brukt flere dager på å få dette ferdig!

Klem, Kari

Renate sa...

Kjære vene noe så bedårende vakkert som dette kortet her. Du er en tusenkunstner uten sidestykke.
Så flott det ble i brunt og blått. Mine favorittfarger dette som jeg desverre sjelden boltrer meg i siden jeg stort sett scrapper LOs til jenter.

Ha en super søndag videre. Klem

mettepip sa...

Dette var utrolig flott Marianne! Så kreativt og fullt av nydelige detaljer! De papirene er jo så nydelige også!
Blir ikke gjort mye hos meg for tiden heller dessverre.
Ha en flott uke!
klem fra
Mette

Kari sa...

Åhh nok en gang utrolig lekkert fra deg. Jeg blir like imponert og henført hver gang! Og så har vi veldig lik smak innen ark ser jeg, det blå har jeg brukt på et babykort i helgen. ;-)

Ha en super uke!

Knerten sa...

Utrolig stilig kort; den ideen din vil jeg gjerne kopiere en gang. Håper det er i orden ? Elsker alle mulige varianter av bretteteknikker, nemlig.
Ha en fin dag :-)